Hoppa till huvudinnehållet

Strålande idé i kampanjfilm att "stöta" DIF

Publicerad:
Reporter Anna-Stina Tallmyren
Anna-Stina Tallmyren
anna-stina.tallmyren@kt-kuriren.se
Patrik Werner och Leif Olsson medverkar i kampanjfilmen för el från grannkommunens energibolag.
Patrik Werner och Leif Olsson medverkar i kampanjfilmen för el från grannkommunens energibolag. Foto: Dennis Pavlovic

– Vill inte du "stöta" Degerfors?

Leif Olssons ordvitsiga fråga avrundar en kampanjfilm för el, som de rödvita nu gjort för grannkommunens elbolag och som ligger ute på Instagram.

Sponsoravtalet med Karlskoga energi och miljö började för ett år sedan för Degerfors IF, men i dagarna har de rödvita satt fart på kampanjen genom nämnda Instagramfilm, där marknadschef Leif Olsson sätter en rödvit halsduk för ögonen på sportchef Patrik Werner och tar honom med ut på en färd. Werner undrar om det är svensexa eller annat och förstår inte mycket då Olsson sen tänder och släcker olika lampor.

Då Olsson utbrister "men förstår du inte det är DIF-el" så går det upp en talgdank för Werner.

– Under förra året såg vi att det inte hade kommit in särskilt mycket på avtalet, så vi sa att vi får göra en bättre kampanj på det och vår kommunikationschef Victor Lundmark kom på idén. Hur mycket de fått in genom det vet jag inte än. Vi får göra en avstämning om det här var ett bra sätt, säger DIF's klubbchef Suzanne Hällström.

Varför har ni inte avtal med energibolaget i den egna kommunen?

– Jo, men där har vi ett annat upplägg. De är med på spelardräkten och andra vis och de säljer inte el, utan har nätet. Så Kemab säljer el som ändå går via Degerfors energis nät, säger Hällström.

Enligt Hällström är det ganska många som börjat fråga efter rörliga samarbetsavtal, de vill se att de också tjänar på avtalet. I det här avtalet får DIF viss del av varje tecknat elavtal och förbrukad kilowatt med det aktuella bolaget.

– Så det var grunden i det här avtalet. Men jag vet inte hur mycket pengar vi fått in på det, säger Hällström.

Artikeltaggar

DegerforsDegerfors energi ABDegerfors IFInstagramKemabLeif OlssonNyheterPatrik WernerSuzanne HällströmVictor Lundmark

Så här jobbar KT-Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.