Hoppa till huvudinnehållet

Ny snabbmatskedja etablerar sig i Karlskoga

Publicerad:
Restaurangkedjan Chopchop ska etablera sig i Karlskoga, närmare bestämt bakom Circle K vid E 18.
Restaurangkedjan Chopchop ska etablera sig i Karlskoga, närmare bestämt bakom Circle K vid E 18. Foto: Per Lindgren

Chopchop, snabbmatskedjan som specialiserat sig på asiatisk mat, kommer till Karlskoga. Exakt när det kommer att ske är oklart, men det förberedande arbetet för bygget av den nya restaurangen har redan påbörjats.

Det har under en tid pågått grävarbeten på tomten bakom Circle K vid E18 i Karlskoga. Vad som ska byggas på tomten har varit omgärdat av hemlighetsmakeri, men nu kan KT-Kuriren berätta att det är snabbmatskedjan Chopchop som ska etablera sig där.

Inte offentligt

När man planerar att öppna är dock fortfarande inte offentligt.

– Nej, det kan jag tyvärr inte berätta, säger Chopchops presskontakt Marvin Hansson.

Han vill heller inte ge några uppgifter om hur många nya arbetstillfällen som etableringen kommer att generera.

Marvin Hansson konstaterar att Chopchop är inne i en expansiv fas.

– Härnäst ska vi öppna en restaurang i Karlstad, den 15 september. Det blir den 31:a restaurangen i kedjan, säger Hansson.

Tidigare i år har man även etablerat sig i Kalmar, och förra året öppnade man i bland annat Boglundsängen i Örebro.

Planen är att fortsätta att expandera.

– Vi har inget direkt mål, utan vi fortsätter i den takt som känns behaglig och möjlig, säger Marvin Hansson.

400 anställda

Chopchop är ett ganska ungt familjeföretag. Det grundades så sent som 2011, men man har redan över 400 anställda. Företaget är enligt egen utsago Skandinaviens första drive thru-restaurang med inriktning på det asiatiska köket.

Den första restaurangen öppnades 2011 och idag finns Chopchop med – hittills – 30 restauranger från Lund i söder till Borlänge i norr. Omsättningen ligger på över 400 miljoner kronor per år.

Artikeltaggar

ChopChopKarlskogaKrogarNäringslivNyheterSnabbmat

Så här jobbar KT-Kuriren med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.