Karlskoga kommun har hittat sin nya pr- och marknadschef.
Anna Posth går vidare från att ha varit verksamhetsledare för satsning på industriell utveckling till att nu driva en egen avdelning.
Karlskoga kommun startar pr- och marknadsavdelning– Kommunen har tagit beslut om att vi ska jobba mer med att marknadsföra vår kommun mot både våra invånare som externt; både för att kunna bli fler invånare och för att säkra framtida kompetensförsörjning. Mitt uppdrag är att jag skall leda pr- och marknadsavdelningen samtidigt som jag leder näringslivssatsningen.
Det säger Post själv på frågan om hur hon skall balansera sitt nya uppdrag med det gamla.
Under sig får hon fem kommunikatörer samt en inflyttningssamordnare.
– Det känns extra roligt att ha ett sådant fantastiskt gäng runt omkring i sig. Alla har bra kunskaper inom sina roller och brinner verkligen för det här.
Anledningen till att det var just Posth som fick tjänsten säger hon grundar sig i en kombination av utbildning, erfarenhet och kontaktnät.
– Dels har jag rätt bakgrund, då jag är utbildad inom marknadsföring, och att jag jobbat med att lyfta Karlskoga som plats och att få fler att intressera sig för oss som stad. Sedan har jag även ett stort kontaktnät inom näringslivet vilket är viktigt.
– Det är väldigt roligt med denna typ av frågor och vi ser att vi får bra resultat, vilket vi också ser på den feedback vi fått internt.
Fotnot: Posth efterträder tidigare kommunikationschef, Viktoria Cassersten.