En missnöjd kund i Karlskoga anmälde en internetbutik till Allmänna reklamationsnämnden, Arn.
I december 2021 beställde en Karlskogakvinna via internet tre tröjor från en internetbutik. En av dessa tröjor, vilken kostade 1 499 kr, kom aldrig fram. Paketet var trasigt och öppet när hon fick det. Den 13 december klagade hon och skickade bilder till företaget, som dock inte godkände reklamationen. Hon fick därför betala för tröjan trots att hon inte fått den. Dessa pengar vill hon nu ha tillbaka.
Företaget skriver att kunden har hämtat ut ett paket från ombudet och paketet ska ha varit skadat. I köpevillkoren står att man inte ska hämta ut trasiga paket. Dessa villkor godkänns av kunden när hon slutför beställningen.
Arn skriver att paketet vägdes in på 1,6 kg, vilket överensstämmer med vikten på de tre tröjorna och kartongen. Kvinnan har heller inte lämnat någon bevisning på att paketet var brutet.
Hennes krav ska därför avslås.