Länstrafiken i Örebro län har stora problem med sin app. Det finns just nu inga specifika uppgifter om när strulet kan vara löst. (Uppdatering: Appen fungerar igen, se artikel i länken nedan)
Länstrafikens app fungerar igenJust nu går det inte att söka efter busstider eller köpa biljetter i appen. Det gäller främst enkelbiljetter och i vissa fall periodbiljetter, uppger Länstrafiken på sin hemsida.
Den som har en giltig periodbiljett i appen måste köpa en ny biljett, förklarar Annelie Skinnars, kundservicechef, i en intervju med Nerikes Allehanda.
Skinnars rekommenderar att resenärer betalar för enkelbiljetter med bankkort ombord på bussen och att det finns möjlighet att få tillbaka mellanskillnaden, jämfört med vad det kostar i appen, genom att höra av sig till Länstrafiken via mejl.
– Även om man har en periodbiljett så ersätter vi det i efterhand, säger hon till NA.
Länstrafiken hoppades att appen ska börja fungera under tisdagen, men problemen verkar fortsätta under onsdagen.